Mobilní aplikace se rychle staly základním aspektem růstu malých podniků a průzkumy ukazují, že téměř polovina všech podniků má nyní mobilní aplikaci, přičemž jedna třetina plánuje v budoucnu investovat do vývoje aplikací ve snaze vyhovět vyvíjejícím se potřebám a očekáváním zákazníků. Je však důležité si uvědomit, že vývoj aplikací je pouze první fází začlenění mobilní technologie do obchodního modelu. Jednoduše mít mobilní aplikaci automaticky nepřinese výhody … počítá se s tím, co s ní uděláte.

Propagace obchodní aplikace
Aby mobilní aplikace přinášela hodnotu, je naprosto nezbytné, aby klienti “byli na palubě”
a výchozím bodem pro dosažení tohoto cíle je propagace aplikace a její prezentace před správnýma očima ve správný čas. To samozřejmě není tak velké velký úkol pro velké společnosti, ale může to být náročné pro malé podniky s omezeným rozpočtem.
Jak tedy mohou firmy propagovat aplikaci s omezeným rozpočtem?
Řešením je potkat vaše publikum, kde jsou: na mobilu. Pokud propagujete mobilní aplikaci, má smysl používat mobilní kanály jako způsob, jak nejen propagovat vaši aplikaci, ale také výrazně zvýšit míru prokliků a počet stažení.
1. E-mail
59% všech e-mailů je otevřeno na mobilních zařízeních. To je více než na ploše nebo na klientech web-mailu osobních počítačů. Díky tomu je e-mail jedním z nejlepších způsobů, jak oslovit publikum a představit novou aplikaci. E-mailová komunikace může být tradičnějším způsobem, jak sdílet informace, ale je to také pozoruhodně nízká cena E-mail komunikace a nabízí efektivní způsob, jak snížit rozpočet za cílení na všechny segmenty zákazníků současně.
2. Účty na sociálních sítích
Opět platí, že mobil je preferovanou volbou pro sociální sítě a bylo zaznamenáno, že využití sociálních médií prostřednictvím mobilu poprvé překonalo využití stolních počítačů. Sociální média mohou být velmi levný způsob propagace využívající kanály, které již hrají roli ve vašich marketingových kampaních. Pro udržení nízkých nákladů se doporučuje sdílet stejnou zprávu prostřednictvím více sítí, což také zachovává konzistenci.
3. Obsah webových stránek
Je vhodné provést analýzu provozu na vašem webu a určit, jaké procento návštěv pochází z mobilu. Pokud přijímáte značnou část mobilního provozu, může být váš web vynikajícím místem pro propagaci aplikace a nasměruje tento provoz na příslušnou stránku obchodu s aplikacemi a ke stažení. Může být velmi efektivní vytvoření optimalizovaného obsahu, představení vaší aplikace a prozkoumání jejího používání.
Tip:
Je však důležité si uvědomit, že vývoj aplikací je pouze první fází začlenění mobilní technologie do obchodního modelu.
4. Hostování příspěvků
Pokud již pracujete s interním nebo externím týmem pro psaní obsahu a vytvářením článků a blogových příspěvků pro svůj vlastní web, pak může být velmi efektivní využití těchto stávajících zdrojů k identifikaci příležitostí pro hostování příspěvků a generování nového obsahu pro alternativní webové stránky. Zveřejňování příspěvků vám umožňuje rozšířit dosah mimo vlastní publikum a dostat tak vaši aplikaci před více potenciálních uživatelů.
5. Optimalizace obchodu s aplikacemi
Při vytváření propagačního obsahu pro vaše vlastní webové stránky nebo pro příležitosti zveřejňování obsahu je nezbytná optimalizace, přesto mnoho podniků tento aspekt při vytváření obsahu pro příslušné obchody s aplikacemi přehlíží. Je důležité nenechat vaši aplikaci ztratit mezi konkurenčními aplikacemi. Místo toho začleňte klíčová slova, vytvořte přesný popisný text a přidejte jasné obrázky, aby se vaše aplikace zviditelnila ve své kategorii a zvýšila povědomí vašich zákazníků.